دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

معرفی Optimus G Pro، بهترین گوشی LG

گوشی هوشمند Optimus G Pro ال‌جی یکی از بهترین موبایل‌های این شرکت کره‌ای به شمار می‌رود. پردازنده چهارهسته‌ای اسنپ‌دراگون 600، صفحه نمایش 5.5 اینچ فول اچ‌دی و دوربین 13 مگاپیکسل از جمله امکانات اوپتیموس جی پرو هستند.

 تا چندی پیش بیشتر برجسته‌نمایی قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند حول محور پردازنده‌های چهارهسته‌ای آنها می‌چرخید، اما اکنون ورق برگشته است. اکنون همه حواس‌ها به اندازه صفحه‌نمایش و نوع آن معطوف شده است. در حال حاضر، تقریبا هر ماه شاهد عرضه یک گوشی هوشمند با نمایشگر بزرگ‌تر از 5 اینج به بازار هستیم.
در ادامه با ما همراه باشید تا با امکانات و ویژگی‌های Optimus G Pro ال‌جی بیشتر آشنا شویم.




  • صفحه‌نمایش


صفحه‌نمایش 5.5 اینچ IPS با رزولوشن فول اچ‌دی یکی از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌های برتری Optimus G Pro نسبت به دیگر گوشی‌های این کمپانی است. ال‌جی، ادعا می‌کند این نمایشگر به طور صددرصد رنگ‌ها را درست نمایش می‌دهد و برخلاف صفحه‌نمایش‌های AMOLED سامسونگ نویز و دقت پایین ندارد.

در آزمایش‌های انجام شده مشخص شده است، این نمایشگر واقعا رنگ‌ها – به ویژه رنگ قرمز -  را با کیفیت عالی نمایش می‌دهد. وضوح تصاویر نیز به لطف تراکم تصویر 400 پیکسل در هر اینچی که دارد، بالاست.



 در ادامه نمایشگر ال‌سی‌دی IPS+ 1080p و اچ‌دی اوپتیموس G Pro را با صفحه نمایش Super AMOLED و 720p گلکسی اس سه سامسونگ مقایسه کرده‌ایم. این دو نمایشگر کاملا با هم فرق دارند. نمایشگر ال‌جی ال‌سی‌دی است و ماتریکس RGB دارد در حالیکه که گلکسی اس سه از Pentile AMOLED استفاده می‌کند.



Pentile نوعی فناوری قدیمی است و زیر پیکسل ندارد و در عوض مجموعه کاملی از پیکسل‌های سبز دارد. اما تعداد پیکسل‌های آبی و قرمز آن کمتر از ماتریکس RGB است. در ضمن، صفحه نمایش 4.8 اینچ سوپر امولد سامسونگ با رزولوشن 1280×720 پیکسل، تراکم تصویر 306 پیکسل دارد که می‌توان آن را با نمایشگرهای رتینا مقایسه کرد.

در مقایسه این دو نمایشگر با هم بلافاصله متوجه برتری Super AMOLED خواهید شد. رنگ‌های این نمایشگر بسیار غنی‌تر و کامل‌تر از نمایشگر اسمارت‌فون ال‌جی است.

از نظر زاویه دید و بازتاب نور نیز باز گوشی سامسونگ برنده این مقایسه است. صفحه نمایش گوشی اوپتیموس G Pro ال‌جی، انعکاس نور زیادی دارد و هنگام تماشای نمایشگر از زوایای مختلف، کنتراست آن کاهش پیدا می‌کند.



به طور کلی، کیفیت صفحه‌نمایش این گوشی همچون Optimus G است و فقط اندازه بزرگ‌تر آن باعث می‌شود تا بیشتر به چشم بیاید و کاربران بیشتر دوستش داشته باشند.

  • طراحی و کیفیت ساخت


طراحی Optimus G Pro کاملا متفاوت از اوپتیموس جی قبلی است. شاید الگوهای قاب پشتی شبیه هم باشند اما طراحی کلی گوشی بیشتر به گلکسی اس 2 سامسونگ شباهت دارد تا برادر بزرگ‌تر خود!



جنس بدنه این گوشی از پلاستیک بادوام است. اما همچنان شیک و ارزشمند دیده می‌شود. این گوشی به نسبت اندازه‌ای که دارد، تاحدی سنگین است. اندازه آن 150.2×76.1×9.4 میلی‌متر است و حدود 160 گرم وزن دارد.

همان طور که اشاره کردیم، کیفیت ساخت گوشی خوب است. علاوه بر اینها، مکان تعبیه کلیدهای فیزیکی این گوشی نیز به خوبی انتخاب شده‌اند. کاربر می‌تواند کلید شورت‌کات موجود در بالای سمت چپ گوشی را بر اساس سلیقه شخصی خود تنظیم کند. از این کلید می‌توانید به منظور دسترسی سریع به برنامه‌های مورد نظر هنگام قفل بودن صفحه استفاده کنید.



در بالای نمایشگر شاهد ورودی هدفون، حسگر مجاورت و دوربین دوم 2.1 مگاپیکسل به منظور برقراری تماس تصویری هستیم. گوشی Optimus G Pro ال‌جی، این قابلیت را دارد که بتوان از هر دو دوربین پشت و جلوی گوشی به طور همزمان استفاده کرد.



نتیجه آن ضبط تصویری واحد با کیفیت 1080p است و شبیه تصاویر تماس تصویری است. تصاویر دوربین اول در کل صفحه نمایش داده می‌شود در حالیکه تصویر دوربین دوم در باکس کوچکی در پایین سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شوند. مزیت این قابلیت در این است که می‌توانید تعیین کنید کدام دوربین اولی و کدام دومی باشد.

در زیر صفحه نمایش، کلید سخت‌افزاری خانه قرار دارد و با کلیدهای لمسی بازگشت و منو احاطه شده است. در زیر کلید خانه، لامپ ال‌ای‌دی کار گذاشته شده است. این چراغ قابل تنظیم است و با توجه به رویدادهای گوشی – تماس، پیامک، آلارم، تقویم، یادآوری کننده، اپلیکیشن و ... – رنگ‌های متفاوتی دارد. در سمت چپ اوپتیموس G Pro، کلید Q-Slide و کلید یک‌تکه کنترل صدا قرار دارند. در سمت راست نیز شاهد کلید پاور و قفل گوشی هستیم. G Pro، سوکت 3.5 میلی‌متری هدفون در بالای خود دارد. در حالیکه پورت‌ میکرویو‌اس‌بی (MHL) در زیر آن جای گرفته است. کاور باتری به طور کامل از پلاستیک شیشه‌ای ساخته شده است اما بافت زیبایی دارد و ما را یاد گوشی موبایل نکسوس 4 می‌اندازد. حسگر 13 مگاپیکسل دوربین، فلاش ال‌ای‌دی و شبکه بلندگوی گوشی نیز در قاب پشت آن تعبیه شده‌اند. در زیر قاب باتری، جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و باتری 3140 میلی‌آمپر ساعتی هستند و در زیر آنها، جایگاه میکروسیم است. طراحی و کیفیت ساخت G Pro بسیار عالی است و هر کاربری را می‌تواند جذب خود کند. بدنه باریک، نمایشگر مینیمالیستی و قاب بافت‌دار زیبای پشت آن کلید این زیبایی و کیفیت هستند.














  • دوربین 13 مگاپیکسل با عکاسی HDR


گوشی هوشمند اوپتیموس G Pro، دوربین 13 مگاپیکسل دارد و می‌تواند با حداکثر رزولوشن 4208×3120 پیکسل عکاسی کند. کیفیت فیلم‌های این دوربین نیز فول اچ‌دی است.



رابط کاربری دوربین کمی بهتر از دوربین گوشی Optimus G است اما قالب کلی آنها یکسان است. در سمت راست ستونی وجود دارد که کلید سوئیچ بین عکس و فیلم، شاتر مجازی و شورت‌کات گالری عکس‌ها در آن جای گرفته‌اند. ستونی نیز در سمت چپ با 5 شورت‌کات قرار دارد.کاربر می‌تواند 4 شورت‌کات بالایی را به سلیقه شخصی تغییر دهد. به طور پیش‌فرض، نخستین گزینه بین دوربین اول و دوم سوئیچ می‌کند، گزینه دوم شاتر «Cheese» را فعال می‌کند (که به کاربر اجازه می‌دهد با بیان کلمه Cheese بدون فشار کلید شاتر، عکس بگیرد)، گزینه تایم که اجازه می‌دهد در لحظه عکاسی کنید، حالت‌های مختلف عکاسی و شورت‌کات تنظیمات دوربین هستند.

برای عکاسی می‌توانید از میان چهار گزینه نرمال، HDR، پانوراما و عکاسی پیاپی یکی را انتخاب کنید. قابلیت عکاسی تایم نیز عملکرد جالبی دارد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد عکس بگیرد و چندین عکس نیز از قبل از اینکه کلید شاتر را فشار دهید ثبت می‌کند. شما می‌توانید هرکدام از عکس‌ها را که دوست دارید ذخیره کنید. در این حالت، اگر لحظه و صحنه‌ای را از دست داده باشید، G Pro آن را برای شما ضبط می‌کند.

این دوربین با کیفیت 1080p  و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. افکت‌های زنده به شما اجازه می‌دهند تا جلوه های واقعی به تصاویر خود اضافه کنید. این گزینه همان زمان که تصویربرداری می‌کنید، تغییرات را روی منظره‌یاب نشان می‌دهد و همچون افکت‌های دیگر نیست که بعدا اعمال شود.

همچنین می‌توانید از افکت صورت‌های خنده‌دار (که به صورت خودکار چهره‌های داخل کادر را ردیابی می‌کند) استفاده کنید یا پس‌زمینه تصویر را به موضوعی جالب تغییر دهید.



  • کلام آخر


جدیدترین اسمارت‌فون ال‌جی، Optimus G Pro فناوری‌های به‌روز، بدنه باریک و طراحی زیبا دارد و مسلما هنگام ورود به بازار مشتری‌های بسیاری خواهد داشت.

رابط کاربری این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و کاملا کاربرپسند است. این رابط کاربری ویژگی‌های مفیدی دارد و تقریبا احساس نمی‌کنید که با سیستم‌عامل اندروید روبه‌رو هستید. تنها شاهدی که به شما یادآوری می‌کند نسخه آب‌نبات ژله‌ای اندروید روی این دستگاه نصب است، حضور قابلیت Google Now است.

تراشه اسنپ‌دراگون 600 پردازنده عملکرد کلی دستگاه را بهبود بخشیده است و باعث شده است Optimus G Pro از بنچ‌مارک سربلند بیرون بیاید. صفحه نمایش زیبا و شفاف 5.5 اینچ گوشی با کیفیت 1080p برای استفاده و تماشای فیلم و تصویر واقعا عالی و مناسب است.

دوربین 13 مگاپیکسل آن عکس‌های خوبی می‌گیرد و از همه جالب‌تر اینکه کاربر می‌تواند با هر دو دوربین پشت و جلوی این موبایل به طور همزمان‌ فیلم‌برداری کند.

احتمالا با آمدن Optimus G Pro ال‌جی، گلکسی نوت 2 سامسونگ باید کمی نگران از دست دادن بخشی از بازار باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد