دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

آشنایی با گوشی ها و تبلت های هواوی Huawei

خیلی از ما با شنیدن نام برندهای چینی اعصابمان به هم می ریزد و یاد این می افتیم که چطور فروشنده ها کلاه سرمان می گذارند و محصولات بی کیفیت به ما غالب می کنند؛ به طوری که فقط پولمان را دور می ریزیم. اما چینی ها همیشه هم نامرد نیستند. بعضی اوقات می توان تا حدی به برخی از برندهای آنها اعتماد کرد. یکی از این برندها، هواوی است.

به نقل از برترین ها؛ هواوی چند سالی هست که خودش را بالا کشیده است تا شاید بتواند روزی در حوزه تولید موبایل و تبلت به یکی از برندهای بزرگ دنیا تبدیل شود. باید بدانید این شرکت چینی در سال 2010 میلادی سود 3.7 میلیارد دلاری را برای خود ثبت کرده است. در حال حاضر، محصولات و خدمات این کمپانی، از 50 اپراتور جهان، در 45 شرکت مخابراتی استفاده می شوند.

هواوی همچون سال گذشته، تعدادی از محصولات جالب توجه خود را به نمایشگاه CES سال 2013 میلادی برده بود. این شرکت در آن نمایشگاه دو تبلت بزرگ به نام‌های Ascend D2 و Mate و گوشی موبایل Ascend W1  را معرفی کرد.

هر دو مدل‌های D2 و  Mate به سری Ascend تعلق دارند و صفحه‌نمایش بزرگ فول اچ‌دی، پردازنده چهارهسته‌ای، نسخه آب‌نبات ژله‌ای سیستم‌عامل اندروید و عمر باتری طولانی از مشخصات بارز آنها به حساب می آید.
مدل Ascend D2 کمی کوچک‌تر از میت است و هواوی برای آن یک صفحه‌نمایش 5 اینچ با کیفیت 1080p و تراکم تصویر 443 پیکسل در هر اینچ در نظر گرفته است. این گوشی، پردازنده چهارهسته‌ای 1.5 گیگاهرتز و باتری 3 هزار میلی آمپرساعت دارد. یک دوربین 13 مگاپیکسل نیز در عقب دارد. در ضمن، D2 ضد آب و ضد گرد و غبار نیز هست.

مدل Ascend Mate، صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچ با کیفیت 720p و تراکم تصویر 241 پیکسل در هر اینچ دارد و با دستکش نیز می توان از این نمایشگر لمسی استفاده کرد. از دیگر مشخصات آن باید به پردازنده چهارهسته‌ای 1.5 گیگاهرتز و باتری 4050 هزار میلی آمپرساعت اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این سه گوشی هوشمند، در ادامه با ما همراه باشید.

  هواوی Ascend Mate

مدل Ascend Mate هواوی، صفحه‌نمایش بسیار بزرگی دارد که با استانداردهای فبلت‌ها جور در می‌آید. این نمایشگر 6.1 اینچ اندازه دارد که مسلما برای یک گوشی موبایل بزرگ است. رزولوشن این صفحه نمایش، 720p است که تاحدی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. تراکم تصویر این صفحه 241 پیکسل در هر اینچ است اما در مقایسه با تراکم تصویر D2 بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

صرف نظر از اندازه بزرگ صفحه‌نمایش، هواوی لبه‌های گوشی را تا حد امکان کاهش داده است به طوریکه صفحه نمایش حدود 73 درصد از قاب جلوی گوشی را پوشانده است. مزیت دیگر این نمایشگر، رابط کاربری سفارشی شده است که امکان استفاده با یک دست را به کاربر می‌دهد. این دقیقا مشابه راه‌کاری است که سامسونگ استفاده کرده و صفحه‌کلید و شماره‌گیر را به صورت افقی طراحی کرده است تا کلیدها، دسترسی راحت‌تری داشته باشند.



صفحه‌نمایش لمسی این گوشی، به لطف فناوری Magic Touch (لمس جادویی) حساسیت بسیار بالایی دارد به طوریکه کاربر می تواند حتی با دستکش نیز از لمس نمایشگر بهره ببرد؛ قابلیتی که کاربران در هوای سرد بسیار از آن استقبال خواهند کرد. شیشه گوریلا گلاس پوشیده شده روی نمایشگر نیز آن را در برابر هر گونه خراشیدگی محافظت می‌کند.

گوشی موبایل Ascend Mate هواوی، دوربین 8 مگاپیکسل دارد. این دوربین علاوه بر عکاسی برای نرم‌افزار Guiding Wizard نیز کار می کند. این نرم‌افزار در واقع یک واقعیت افزوده به همراه راهنمای صوتی کوچه به کوچه است.

مدل Mate، پردازنده چهارهسته‌ای 5/1 گیگاهرتز دارد که با وجود چنین نمایشگر بزرگی، این پردازنده به خوبی از عهده چند کار همزمان برمی‌آید. رابط کاربری این گوشی کاملا غیرمعمول است. سیستم‌عامل آن آب‌نبات ژله‌ای اندروید است اما هواوی سیستم نرم‌افزارهای کشویی را برداشته است و کاربر را با یک صفحه‌نمایش تنها می‌گذارد که کاملا شبیه رابط کاربری iOS است.

باتری Ascend Mate، 4050 میلی آمپر ساعت است. عمر این باتری برای دو روز استفاده معمولی و 9 روز حالت استندبای با فعال بودن فناوری نسل سوم، پاسخ‌گوست. گفته شده است، این باتری خیلی سریع هم شارژ می‌شود اما اطلاعاتی در مورد اینکه چند ساعت زمان می‌برد در دست نیست.

با همه این امکانات باید بدانید، Ascend Mate گوشی کوچکی نیست. این گوشی، 163.5×85.7×9.9 میلی‌متر اندازه و 198 گرم وزن دارد. Mate با این اندازه به هیچ وجه سنگین نیست به طوریکه گوشی‌های لومیا 920 و گلکسی نوت 2 سامسونگ با داشتن نمایشگر کوچک‌تر حدود 185 گرم وزن دارند.

هواوی Ascend D2

یکی دیگر از اعضای جدید خانواده Ascend، گوشی D2 است. این گوشی، صفحه‌نمایش 5 اینچ و تراکم پیکسل دوبرابر Mate دارد و دوربین آن 13 مگاپیکسل است. بدنه D2 از جنس آلومینیوم است که هواوی برای این موضوع به این فبلت زیبا افتخار می‌کند. این بدنه، در دست گرفتن گوشی را نیز راحت‌تر کرده و باعث شده وزن گوشی به 170 گرم کاهش پیدا کند. اندازه‌های Ascend D2، 140×71×9.4 میلی‌متر است. در ضمن، این گوشی هوشمند ضدآب و ضد گرد و غبار نیز هست.



صفحه‌نمایش 5 اینچ این گوشی واقعا عالیست. رزولوشن آن 1080p و تراکم تصویر آن 440 پیکسل در هر اینچ است. این کیفیت را می‌توان با گوشی‌ Butterfly اچ‌تی‌سی، گوشی‌ جدید اکسپریا Z سونی و فبلت One Touch Scribe آلکاتل مقایسه کرد. این نمایشگر از فناوری IPS برای زاویه دید بهتر و گوریلا گلاس برای ضدخش بودن بهره برده است. چیزی در مورد فناوری Magic Touch (اینکه کاربر می‌تواند حتی با دستکش نیز از صفحه لمسی استفاده کند) در رابطه با این فبلت گفته نشده است.

در قاب پشتی Ascend D2، یک دوربین 13 مگاپیکسل با حسگر BSI وجود دارد. نرم‌افزار دوربین، قابلیت‌های HDR و تنظیم دستی دمای رنگ را ارائه می‌دهد. با دوربین D2 می‌توان با کیفیت 1080p فیلم‌برداری کرد.

هواوی ادعا کرده است با این گوشی می‌توان بدون کمک دست نیز مکالمه راحتی داشت و دلیل آن دو میکروفون گوشی است که از فاصله 1.5 متری نیز به خوبی صدا را منتقل می‌کنند. بلندگوها نیز صدای فراگیر دارند.



قلب تپنده D2 نیز همچون Mate، پردازنده چهارهسته‌ای K3V2 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم است. سیستم‌عامل گوشی نیز هنگام عرضه، نسخه 4.1 اندروید است. این فبلت زیبا، 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و متاسفانه قابل ارتقا نیست.

باتری D2 کوچک‌تر از باتری Mate است. اما همچنان بزرگ‌تر از باتری بسیاری از اسمارت‌فون‌های موجود در بازار است. این باتری، 3 هزار میلی آمپرساعتی است و 25 درصد سریع‌تر از گوشی گلکسی S III سامسونگ شارژ می‌شود. اتصال بی‌سیم طوری تنظیم شده است که باتری کمتری مصرف کند. این گوشی، 10 درصد در اتصالات سلولی و 20 درصد در حالت وای‌فای، کمتر باتری مصرف می‌کند.

هواوی Ascend W1

Ascend W1، نخستین گوشی ویندوزفونی هواوی است. این گوشی هوشمند، پردازنده دوهسته‌ای 1.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 305 دارد. شاید بتوان گفت این گوشی از نظر قیمت رقیب گوشی ویندوزفون 8S اچ‌تی‌سی است.  با آوردن نام اچ‌تی‌سی باید بگوییم W1 به گوشی‌های جدید این کمپانی تایوانی نیز شباهت بسیاری دارد.

گوشی هوشمند W1، بدنه یکپارچه و مقاوم و پوششی روی صفحه نمایش IPS LCD 4 اینچ خود دارد که انعکاس نمایشگر را کاهش می‌دهد. رزولوشن این نمایشگر WVGA (480×800 پیکسل) است که کم به نظر می‌آید، مخصوصا وقتی آن را با نمایشگر 1080p و 5 اینچ گوشی D2 مقایسه می‌کنیم. اما این کیفیت خیلی هم بد نیست و می‌توان آن را با رزولوشن 720p گوشی Ascend Mate مقایسه کرد.



ضخامت بدنه این گوشی، 10.5 میلی‌متر است. باتری آن نیز 1950 میلی آمپر ساعت است. این باتری 30 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و تا 470 ساعت در حالت استندبای عمر دارد. در پشت W1، یک دوربین 5 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p وجود دارد. این گوشی در رنگ‌های آبی، قرمز، سیاه و سفید به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
ایسان 1393/03/02 ساعت 20:22 http://www.aysansaidi.com

سلام من گوشی هواوی خریدم ولی بلد نیستم باهاش کار کنم

خوب مبارکه. می خوای با گوشی من عوض کن (1100) کار کردنم باهاش راحته تازه گارانتیم داره

mehdi 1393/12/20 ساعت 21:44

سلام من مهدی هستم مطلب هاتون خیلی خوبه

ممنون مهدی جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد