دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

آموزش نصب ویندوز 8 در کنار ویندوز 7

با انتشار  ویندوز 8 بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز علاقه دارند که با نصب این نسخه جدید از ویندوز از محیط ظاهری و امکانات جدید آن بر روی سیستم خود با خبر شوند.

بد نیست که این نسخه از سیستم عامل ویندوز را در کنار ویندوز فعلی خود نصب کنید تا بعد از نصب آن هر موقع که نیاز داشتید امکان دسترسی به نسخه قبلی ویندوز خود را داشته باشید. همچنین همیشه کوچ کردن از نسخه های قدیمی ویندوز به نسخه های جدید نیازمند یادگیری ترفندها و یادگیری کار کردن با امکانات جدید ویندوز بوده است پس بهتر است با نصب ویندوز 8 در کنار ویندوز فعلی خود این روند را تا انتشار نسخه نهایی ویندوز جدید مایکروسافت به صورت خیلی امن تری طی کنیم.



در این آموزش پیش فرض را بر این می گیریم که در حال حاضر بر روی سیستم و یا لپ تاپ شما ویندوز 7 نصب است و شما می خواهید در کنار آن از نسخه جدید ویندوز استفاده کنید. به این حالت به اصطلاح Dual-boot و یا multi-boot نیز گفته می‌شود.

 

ایجاد یک درایو برای نصب ویندوز 8

اولین کاری که شما باید انجام دهید ساخت یک درایو جدید برای نصب ویندوز 8 بر روی سیستم شما است به این دلیل که شما نمی توانید بر روی همان درایوی که ویندوز 7 خود را نصب کرده اید ویندوز جدید را نیز نصب کنید. اگر هم اکنون درایو خالی که حداقل 20 گیگابایت فضا ندارد در سیستم شما موجود نیست می توانید با اجرای مراحل زیر این درایو را ایجاد کنید.

1. در ویندوز 7 خود با کلیک بر روی دکمه Start و تایپ عبارت disk part و زدن دکمه Enter برنامه Disk Management utility را باز کنید.

2. پنجره ای مانند زیر به شما نمایش داده می شود. لازم است مقداری از فضای خالی در انتهای درایو C سیستم خود را بداشته و با آن درایو جدیدی ایجاد کنیم تا درایو جدید برای نصب ویندوز 8 آماده شود.

ابزار Disk Management utility

3. برای آزاد سازی فضای 20 گیگابایتی مورد نیاز خود کافی است بر روی درایو C نمایش داده شده کلیک سمت راست کنید و گزینه Shrink Volume را انتخاب کنید.

4. حال در پنجره نمایش داده شده در قسمت Enter the amount of space to shrink in MB مقدار 24240 را وارد کنید تا 20 گیگابایت از درایو C شما آزاد و یا unallocated شود.

Shrink درایو

5. همانطور که مشاهده می کنید در پنجره برنامه Disk Management utility با انجام مراحل بالا 20 گیگابایت از هارد دیسک شما به صورت unallocated در می آید و حال نوبت به آن رسیده است که این فضا را با پارتیشن بندی تبدیل به یک درایو برای نصب ویندوز 8 بکنیم. برای این کار کافی است بر روی قسمت unallocated شده کلیک سمت راست کنیم و سپس گزینه New Simple Volume را انتخاب کنیم تا درایو جدید ساخته شود.

ساخت درایو ویندوز 8

در صورتی که مراحل بالا را به صورت صحیح انجام دهید بدون از دست رفتن و پاک شدن هیچ فایلی از فضای آزاد درایو C خود توانسته اید یک درایو جدید مانند درایو D بسازید که توسط اکسپلورر ویندوز نیز باید قابل مشاهده باشد.

 

نصب ویندوز 8 بصورت Dual-boot در سیستم خود

بعد از ساخت درایو جدید نوبت به آن رسیده است که ویندوز 8 را بر روی درایو جدید در سیستم خود نصب بکنیم. مراحل نصب ویندوز در حالت Dual-boot دقیقاً همانند وقتی است که ما قصد داریم ویندوز 8 را به صورت تکی نصب بکنیم که در آموزش تصویری نصب ویندوز 8 به صورت کامل با مراحل آن آشنا شدیم و می توانید این نسخه از ویندوز را نیز از همین آموزش برای نصب دانلود کنید. تنها کافی است در مراحل نصب ویندوز به دو نکته زیر توجه کنیم تا ویندوز 8 ما به صورت Dual-boot در کنار ویندوز 7 ما نصب شود.

1. قسمت Install Type : در این قسمت از نصب ویندوز باید توجه داشته باشید که گزینه دوم و یا همان Custom: Install Windows only advanced انتخاب کنید چون با انتخاب گزینه اول شما تعیین می کنید که ویندوز فعلی شما به ویندوز 8 بروزرسانی شود و هدف ما این نیست.

نوع نصب ویندوز

2. قسمت Install Location : در این قسمت نیز شما باید درایو جدید ساخته شده برای نصب ویندوز 8 که در مراحل بالا ایجاد کرده ایم را انتخاب کنید تا ویندوز 8 به صورت کاملاً جداگانه و در درایو دیگری از ویندوز 7 شما نصب شود.

فرمت کردن درایو پارتیشن

سیستم شما به صورت خودکار از آخرین سیستم عاملی که شما بر روی آن نصب کرده اید برای Boot شدن استفاده می کند.پس از انجام مراحل بالا و نصب ویندوز 8 در هنگام Boot شدن ویندوز 8 به صورت خودکار از ویندوز 7 نصب شده در درایو C شما آگاه است و پنجره ای مانند زیر را نمایش می دهد که شما از طریق آن می توانید انتخاب کنید که دوست دارید از کدام ویندوز نصب شده بر روی سیستم خود هم اکنون استفاده کنید.

نصب ویندوز چندگانه بوت

 

تغییر تنظیمات پنجره انتخاب سیستم عامل

برنامه Boot جدید ویندوز 8 به شما امکان بعضی از سفارشی سازی ها را نیز می دهد که با استفاده از آن می توانید تنظیمات مختلفی را در این بخش اعمال کنید که در زیر با آنها آشنا می شویم. توجه داشته باشید برای دسترسی به صفحه تنظیمات بوت چندگانه ( Multi-boot ) ویندوز باید در پنجره بالا باید گزینه Change defaults or choose other options انتخاب کنید.

تنظیمات صفحه Boot

در پنجره بالا همانطور که مشاهده می کنید شما می توانید تنظیمات زیر را انجام دهید.

1. گزینه Change the timer : برای تغییر زمانی که در صورتی که شما سیستم عاملی را در صفحه Boot انتخاب نکردید از سیستم عامل پیش فرض برای Boot شدن استفاده می شود.

2. گزینه Choose a Default Operation System : همانطور که از نام آن پیدا است از این گزینه می توانید برای تعیین سیستم عامل پیش فرض استفاده کنید.

3. گزینه Choose other options : برای بازگردانی و تصحیح خطاهای موجود در Boot ویندوز 8 خود نیز می توانید از این گزینه استفاده کنید پس دیگر هیچ وقت نگران خرابی ویندوز خود و یا بهتر است بگوییم خراب شدن Boot سیستم خود نباشید.

البته شما می توانید این تنظیمات را در ویندوز 8 خود نیز اعمال کنید. برای این کار کافی است ابتدا درگوشه پایینی راست صفحه ویندوز خود کلیک سمت راست کنید و در منو مخفی نمایش داده شده که در نوشته آموزش ویرایش منو مخفی مدیریت سیستم جدید ویندوز 8 با آن آشنایی پیدا کردیم گزینه Control Panel را انتخاب کنید. در پنجره نمایش داده شده عبارت System را تایپ کنید و در میان گزینه هایی که به شما نمایش داده می شود گزینه View advanced system settings انتخاب کنید.

بوت چندگانه ویندوز

در پنجره باز شده با کلیک بر روی دکمه Settings در بخش Startup and Recovery پنجره ای همانند تصویر بالا نمایش داده می شود که می توانید با استفاده از گزینه های موجود در آن تنظیمات بوت چندگانه ویندوز خود را انجام دهید.


منبع : http://tortak.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد