دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

انتقال فایلها بین دو کامپیوتر ۱۰۰ گیگابایت در ۱۰۰ دقیقه!

وقتی یک کامپیوتر جدید میخرید، یکی از مشکلاتی که باهاش برخورد میکنید، انتقال اطلاعات از کامپیوتر قدیمی تون به کامپیوتر جدیدتونه. این مشکل وقتی خودشو بیشتر نشون میده که حجم این اطلاعات مثلاً ۱۰۰ گیگابایت باشه! یعنی اگر یک فلش مموری ۸ گیگابایتی هم داشته باشید، در بهترین حالت باید ۱۲ بار ازش استفاده کنید تا این حجم از اطلاعات منتقل بشه …

در اینجا میخواهیم با استفاده از یکی از ابزارهای موجود در ویندوز ۷، با چند تا کلیک و یه سری تنظیمات، به سادگی ۱۰۰ گیگابایت رو در کمتر از ۱۰۰ دقیقه به کامپیوتر جدیدمون منتقل کنیم …

مواد لازم : یک عدد کامپیوتر قدیمی با سیستم عامل ویندوز ۷ ، یک عدد کامپیوتر جدید با سیستم عامل ویندوز ۷، یک عدد کابل کراس (بهش کابل Lan یا کابل شبکه هم میگن … و قیمت قابل توجهی هم نداره …) و سرانجام فردی که کمی با کامپیوتر آشنایی داره!

توجه : با توجه به بررسی های من، این روش برای ویندوز ویستا هم جواب میده … بر روی ویندوزهای قبلی هم احتمالاً شدنی باشه … بنابراین، فرض بر اینه که همه مون به این نتیجه رسیدیم که ویندوز ۷ خوبه و همه جا ویندوز ۷ نصب کردیم! :دی … با این حال، اگر بر روی ویندوز xp، ۲۰۰۰ و … امتحان کردید و نتیجه بخش بود، حتماً من رو مطلع کنید :)

خب! کار ما دو مرحله است که اگر با دقت انجام بگیره بیشتر از ۱۰ دقیقه طول نمیکشه و بعدش باید بنشینید و نظاره گر انتقال سریع اطلاعات تون باشید …

مرحله اول : اتصال دو کامپیوتر با کابل شبکه

این مراحل برای هر دو کامپیوتر مشترک است:

- یک سمت کابل شبکه را به آن وصل کنید.

- وارد Control Panel شده و وارد Network and Sharing Center  شوید.

- در بین Connection ها، Local Area Connection را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید. باید با چنین صفحه ای مواجه شوید :

- وارد Properties شوید و بر روی Internet Protocol Version 4 : TCP/IPv4 دو بار کلیک کنید تا صفحه ای مشابه آنچه در زیر میبینید باز شود:

- تنظیماتی که در شکل فوق مشاهده میکنید، در تنظیمات کامپیوتر قدیمی تان وارد کنید.

- تنظیماتی که در شکل زیر مشاهده میکنید، در تنظیمات کامپیوتر جدیدتان وارد کنید.

- ok بزنید و مطمئن شوید که برای هر دو کامپیوتر این تنظیمات ذخیره شده است.

حال دو کامپیوتر شما به یکدیگر متصل شده است!

مرحله دوم : انتقال اطلاعات از کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید

این مراحل برای هر دو کامپیوتر یکسان است :

- وارد کنترل پنل شوید. نمایش آیکون ها را به صورت Large Icons در آورده و Getting Started را بزنید.

- در پنچره ای که باز می شود، Transfer files and settings … را انتخاب کنید.

- در پنجره ی جدیدی که باز می شود، Next را بزنید.

- با صفحه ای مانند شکل زیر روبرو میشوید که در آن A Network  را انتخاب کنید. در واقع، در اینجا بستر انتقال اطلاعات را انتخاب کرده اید:

از اینجا به بعد، اعمالی که بر روی دو کامپیوتر صورت میگیرد، متمایز است. بنابراین نیاز به دقت بیشتری دارد.

بر روی کامپیوتر قدیمی:

- این گزینه را انتخاب کنید :

- کدی که به شما ارائه می دهد را در جایی یادداشت کنید.

توجه ۱ : خط تیره ای که بین رقم ها آمده است، اهمیت دارد.

توجه ۲ : ارقامی که اینجا نشان داده شده صرفاً برای من نمایش داده شده است و به درد شما نمیخورد! یعنی به شما کد دیگری نمایش داده خواهد شد که باید از آن استفاده کنید.

بر روی کامپیوتر جدید :

- این گزینه را انتخاب کنید:

- کدی را که از کامپیوتر قدیمی تان یادداشت کردید، اینجا وارد کنید … (حواستان باشد که خط تیره فراموش نشود!)

توجه : در صورتی که تمام مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید، دو سیستم به یکدیگر متصل می شوند و بر روی کامپیوتر قدیمی شما پیغامی می آید که تا پایان فرآیند انتقال اطلاعات به این کامپیوتر دست نزنید! سعی کنید به حرفش گوش کنید. البته من گوش نکردم و اتفاقی هم نیفتاد!

- کامپیوتر جدیدتان شروع به تحلیل فایل های کامپیوتر قدیمی میکند:

- پس از چند دقیقه با چیزی مشابه شکل زیر مواجه می شوید که فایل های شخصی کاربر سیستم قبلی و فایل های اشتراکی آن را نشان میدهد. (خودتان را درگیر این اسم ها نکنید، قضیه ساده تر از این حرف ها است)

- با توجه به شکل فوق، Customize را انتخاب کنید! حالا فایل ها و فولدرهایی که مایل به انتقال آن هستید انتخاب کنید و Save را بزنید. در این صورت با چیزی مشابه این روبرو می شوید :

- حالا با توجه به شکلی که پیش تر ارائه شد، Advanced Options را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود وارد قسمت Map drives شوید. در اینجا می توانید مقصد نهایی فایل های خود را تعیین کنید:

همونطوری که میبینید، می توانید فایل هایی رو که در سیستم قبلی مثلاً در درایوی به نام Sina بودند، به همان درایو و یا هر درایو دیگری در سیستم جدیدتان انتفال دهید. مثلاً در شکل بالا، من تنظیم کردم که فایل هایی که در درایو Sina و Work بودند، دقیقاً به درایوهایی با همین نام در سیستم جدیدم منتقل شوند.

توجه : تعیین نام درایوها قبلاً صورت گرفته و من خودم درایوهای هر دو کامپیوتر رو همنام تعیین کردم. این قسمت فقط نشون میده که شما می تونید فایل های کامپیوتر قدیمی رو به کامپیوتر جدید منتقل کنید، بدون اینکه آب از آب تکون بخوره!

بعد از تنظیمات این مرحله و تعیین اینکه فایل های هر پارتیشن به چه پارتیشنی در کامپیوتر جدید منتقل شود، Transfer را بزنید و منتظر بشینید تا انتقال اطلاعات انجام بگیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد