دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

چگونه یک ورژن قابل حمل (Portable) از ویندوز ۸ ایجاد کنیم؟؟

اگر از کاربران به نسبت حرفه ای سیستم عامل لینوکس باشید حتما می دانید که کاربران این سیستم عامل تا مدتی قادر بودند لینوکس را روی یک فلش دیسک قابل حمل نصب کنند.حال جالب است بدانید مایکروسافت نیز این طریقه را در ویندوز۸ خود به عنوان یک قابلیت گنجانده است.با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می توان ویندوز۸ را روی یک رسانه قابل حمل مانند فلش دیسک نصب کنید بعد با خیالی آسوده آنرا به هر جایی که دوست داشتید ببرید.

 

 

استفاده از Windows To Go به منظور ایجاد یک فضای کاری قابل حمل :

برای شروع کار کافی است در ویندوز۸ کلید ترکیبی Win + X را از روی صفحه کلید خود فشار داده و سپس Control Panel را از منوی باز شده انتخاب کنید.

1

بعد از اینکار شما باید نمای کنترل پنل خود را به نمای Small Icons تغییر دهید.حال شما باید گزینه Windows To Go را در پایین کنترل پنل خود ببینید. روی آن کلیک کنید.

2

3

اکنون شما باید فلش دیسکی که تمایل دارید آنرا به یک فضای کاری قابل حمل تبدیل کنید را انتخاب کنید. بعد از انتخاب فلش دیسک روی دکمه Next کلیک کنید.

4

این ویزارد به صورت خودکار فلش دیسک و درایوهای CD\DVD شما را برای معتبر بودن فایل های نصب مورد اسکن قرار می دهد.بعد از اینکه شما ورژن ویندوز مورد نظرتان را انتخاب کردید روی دکمه Next کلیک کنید.

5

نـکتــــــه :

اگر شما فایل های نصب را جایی دیگر ذخیره کنید باید آنرا به عنوان مکان جست وجو اضافه کنید.

شما همچنین می توانید در طی مراحل، یک رمز عبور برای BitLocker نیز تنظیم کنید چون فعلا احتیاجی به آن نیست از این مرحله گذر می کنیم.

نـکتـــــه آموزشی :

BitLocker یک نرم افزار داخلی در ویندوز ۸ برای رمزنگاری درایوهای هارد دیسک شما می باشد.همچنین شما می توانید با یک جست وجوی کوتاه در همین سایت مقاله ای کامل درباره نحوه کار با این ابزار را فرا گیرید.

بعد از اینکه به انتهای مرحله ویزارد رسیدید اخطاری مبنی بر تایید فرمت فلش دیسک شما نمایان می شود.سپس شما می توانید با کلیک بر روی Create آغاز ایجاد پردازش را رقم بزنید.کل کار همین بود حال شما یک فلش دیسک بوتیبل(Bootable) که ویندوز نیز روی آن نصب شده است در اختیار دارید.

نـکتــــــه :

با انجام مراحل گفته شده فلش دیسک شما دیگر در Explorer ویندوز نمایش داده نمی شود.

چگونه فلش دیسک را از نو فرمت کنیم ؟ 

اگر مراحل گفته شده را روی یک فلش دیسک انجام دادید شما می توانید این فلش دیسک را دوباره فرمت کنید.ا ما به طور عادی انجام این کار امکان پذیر نیست.شما مجبور هستید ابزار دستوری command prompt را اجرا کرده , دستور diskpart را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

9

بعد از اینکه دستور diskpart را وارد کردید شما لازم است درایوی(فلش دیسکی) را که می خواهید فرمت کنید پیدا کنید. دستور لیست کردن دیکسها(diskpart) تمامی درایوهای متصل شده به سیستم شما را نشان می دهد.شماره درایو مورد نظر را در حافظه خود به یاد بسپارید چون در مرحله بعد به آن نیاز خواهیم داشت.

حال لازم است تا دیسک مورد نظر خود را انتخاب کنیم شما به سادگی می توانید از دستور select disk به همراه شماره دیسک مورد نظر این کار را انجام دهید.

14

اکنون دیسک مورد نظر ما در حالت انتخاب قرار گرفته و ما باید آنرا فرمت کنیم.

13

نـکتــــــه :

Clean یک دستور بسیار بی رحم است که باعث می شود تمامی داده های سیستمی هارد دیسک شما بدون هیچ اخطاری پاک شود.به این ترتیب اگر شما شماره درایو مورد نظر خود را به اشتباه وارد کنید کلیه اطلاعات آن درایو از دست خواهد رفت پس قبل از فرمت ,از درست بودن شماره درایو مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

بعد از همه این کارها، شما لازم است تا ابزار Disk Management را اجرا کنید تا دیسک را مورد ارزشیابی اولیه قرار دهید.

15

در نهایت هم می توانید در رابط کاری Disk Management به ایجاد پارتیشن اقدام کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
reza 1392/09/05 ساعت 07:46

دوست عزیز ممنون از مطلب مفیدی که گذاشتی ولی کاش میگفتی که برای اینکار حتما یک فلش با حجم حداقل 32 گیگابایت لازمه !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد