دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

آموزش استفاده از اندروید ۴ در ویندوز با VirtualBox

سیستم عامل اندروید ۴ با نام Ice Cream Sandwich و یا همان ICS در مهر ماه سال گذشته ( ۱۳۹۰ ) توسط گوگل برای اولین بار در گوشی موبایل خود این شرکت که توسط شرکت سامسونگ با نام Galaxy Nexus تولید شد در اختیار کاربران گوشی موبایل و تبلت‌ها قرار گرفت. اما با گذشت این مدت از انتشار عمومی این سیستم عامل تنها ۵ درصد از کل کاربران اندروید از ICS استفاده می‌کنند.

دلیل این امر را می‌توان در تأخیر انتشار بروز رسانی مربوطه توسط شرکت و برند معروف تولید گوشی موبایل و تبلت مانند HTC، Sony، Motorola و … دانست.

اما اگر می‌خواهید هم اکنون از این سیستم عامل در سیستم خود استفاده کنید می‌توانید با طی ۳ مرحله زیر به صورت رایگان از کار با اندروید جدید لذت ببرید.

 


1. دانلود و نصب برنامه Oracle VM VirtualBox

برنامه رایگان و متن باز Oracle VM VirtualBox در حقیقت یک سیستم مجازی را در داخل سیستم عامل فعلی شما ( Windows، Mac OS X، Linux و Solaris ) برای شما ایجاد می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید هر سیستم عامل دیگری را در سیستم فعلی خود تجربه کنید. برنامه های زیاد دیگری نیز تا کنون برای انجام این کار ساخته شده‌اند اما به شما برای استفاده از اندروید ۴ در سیستم عامل ویندوز و دیگر سیستم عامل Oracle VM VirtualBox را با توجه به ویژگی آن پیشنهاد می‌کنیم.

پس برای نصب و استفاده از اندروید ۴ در سیستم خود نیاز است که به صفحه Download VirtualBox بروید و نسخه سازگار با سیستم عامل خود را از این صفحه دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید اگر سیستم عامل فعلی شما ویندوز است باید از نسخه VirtualBox for Windows hosts x86/amd64 استفاده کنید.


2. دانلود نسخه سازگار شده اندروید ۴ برای VirtualBox

بعد از نصب برنامه VirtualBox نوبت به آن می‌رسد که نسخه سازگار شده‌ای از اندروید ۴ ( ICS ) برای سیستم‌های رومیزی و لپ تاپ بر روی سیستم خود دانلود کنیم و سپس با برنامه VirtualBox شروع به استفاده از آن کنیم. سایت VMLite نسخهٔ کاملی از اندروید ۴.۰.۱ را که امکان استفاده از موس در آن وجود دارد را انتشار داده است که با رفتن به لینک Android v4 vm می‌توانید این نسخه را با حجم ۸۸ مگابایت دانلود کنید.



3. چگونگی اجرا و استفاده از اندروید ۴

در مرحله آخر نیز فایل اندروید دانلود شده از VMLite را که Android-v4.7z نام دارد از حالت فشرده درآورید و در فایل‌های موجود در آن بر روی فایل Android-v4.vbox همانند تصویر زیر کلیک کنید. به این دلیل که قبل از انجام این کار ما برنامه Oracle VM VirtualBox را بر روی سیستم خود نصب کرده‌ایم این فایل با استفاده از همین برنامه اجرا می‌شود. پس از باز شدن پنجره VirtualBox تنها کافی است Android v4 را انتخاب کنید و بر روی دکمه Start کلیک کنید.



اندروید ۴ در پنجره‌ای جدید در سیستم شما شروع به کار می‌کند و در صورتی که شما سؤالی درباره بوت سیستم پرسیده شد گزینه “Android Startup from /dev/sda” را انتخاب کنید. حال می‌توانید از امکانات موجود در اندروید ۴ دست کاری نشده نهایت لذت را ببرید.



برای اتصال به اینترنت از اندروید تنها کافی است پس از اجرای برنامه Oracle VM VirtualBox سیستم عامل مورد نظر را انتخاب کنیم و اجرا کنیم. سپس از طریق منوی Device گزینه Network Adapters را انتخاب کنید تا پنجره تنظیمات باز شود. در صفحه باز شده در قسمت Attached to گزینه Bridget Adapter انتخاب و در قسمت Name نام دستگاهی که هم اکنون از طریق آن به اینترنت وصل می‌شوید را انتخاب کنید.

منبع :تورتک


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد