دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

تبلت‌های مایکروسافت با نام Surface معرفی شدند

بالاخره بعد از چند ماه شایعه و درز خبرهای  بدون منبع، مایکروسافت  دو مدل تبلت فوق‌العاده خود را با ویژگی‌هایی جدید و قابل توجه معرفی کرد. نام این تبلت‌ها به طور کلی Microsoft Surface است و از سیستم‌عامل ویندوز 8 نسخه RT و Pro بهره می‌برند؛ به طوری‌که کاربران می‌توانند با سیستم‌عامل این تبلت‌ها همانند سیستم‌عامل ویندوز روی کامپیوترهای دسکتاپ استفاده کنند. مدل دارای Windows 8 RT از پردازنده تگرا 3 انویدیا بهره می‌برد در حالی که مدل دارای Windows 8 Pro روی سخت‌افزاری با پردازنده اینتل Core i5 (معماری ایوی‌بریج) نصب شده است. این دو مدل به ترتیب 676 گرم و 903 گرم وزن دارند و ضخامت آن‌ها 9,3 و 13,5 میلی‌متر است. ویژگی خیره‌کننده دیگر تبلت Surface صفحه‌کلید تاشوی آن است. این صفحه‌کلید همانند یک کاور عمل می‌کند و در هنگامی که باز می‌شود، کارکرد یک صفحه‌کلید و در هنگامی که بسته است همانند یک تاچ‌پد عمل می‌کند.

صفحه‌نمایش دو مدل 10,6 اینچی است و از فناوری ClearType با دقت نمایش 1366×768 پیکسل بهره می‌برند. یکی دیگر از تفاوت‌های دو مدل در ظرفیت هارددیسک‌ها است. مدل ویندوز RT دارای ظرفیت‌های 32 و 64 گیگابایتی و مدل ویندوز Pro دارای ظرفیت‌های 64 و 128 گیگابایتی است. از ویژگی‌های دیگر این تبلت‌ها می‌توان به استفاده از فناوری MIMO 2×2 با دو آنتن برای شبکه‌های بی‌سیم، USB 3.0، درگاه Mini Display و اسلات MicroSD اشاره کرد.


استیو سینوفسکی(Steven Sinofsky) سخنگوی ویندوز مایکروسافت، این محصول را «اولین در نوع خود» نامیده است و استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت نیز بیان داشته «همانند ویندوز یک که نیاز به ماوس داشت، تبلت ما نیز سخت‌افزار خاص خود را دارد. ما سعی کردیم نرم‌افزار و سخت‌افزار را با یکدیگر ترکیب کنیم تا یک تجربه شگفت‌انگیز برای کاربران ایجاد نماییم». تبلت‌های Surface مایکروسافت سه ماه دیگر به بازار عرضه خواهند شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد