دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

راه‌اندازی گوگل فایبر؛ خدمات اینترنت فوق سریع گوگل


پس از گذشت یک هفته از زمان اعلام پروژه اینترنت فوق سریع گوگل موسوم به «گوگل فایبر»، این شرکت اعلام کرد که 46 محله در دو شهر کانزاس سیتی در ایالت‌های کانزاس و میسوری، آماده واجد شرایط لازم برای راه‌اندازی آزمایشی این پروژه هستند.
گوگل هفته گذشته، از راه‌اندازی شبکه اینترنت فوق سریع خود موسوم به «گوگل فایبر» خبر داد و افزود که در مرحله آزمایشی این طرح، از شهروندان شهرهای کانزاس‌سیتی در ایالات کانزاس و کانزاس سیتی در ایالت میسوری ثبت نام می‌کند و ثبت نام از متقاضیان تا نهم سپتامبر امسال ادامه خواهد داشت.

گوگل می‌گوید: این سرویس جدید اینترنت فوق سریع با سرعتی بالای یک گیگابیت در ثانیه و خدمات پخش تلویزیونی را همزمان در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

به همین منظور گوگل سایتی را نیز راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند از آن طریق با پرداخت تنها «10 دلار» برای دریافت خدمات گوگل پیشاپیش ثبت‌نام کنند.

 

پس از آنکه زمان ثبت نام در نهم سپتامبر امسال به پایان رسید، گوگل با مشخص کردن محلاتی که در آن تعداد متقاضیان به حد نصاب رسید، نصب و راه اندازی سامانه جدید خود را در آن منطقه کلید می‌زند.

اما تنها یک هفته پس از عرضه تجاری خدمات اینترنت فوق سریع گوگل، 46 محله در هر دو شهر کانزاس‌سیتی برای تبدیل به «محله‌های فایبری» واجد شرایط شناخته شده‌اند.

 

در هفته اول ارائه این سرویس تازه گوگل، استقبال به طور چشمگیری بالا بوده و در ایالت میسوری 31 درصد (یعنی 40 محله از مجموع 128 محله فایبری) به حد نصاب دریافت خدمات گوگل فایبر رسیده‌اند.

 

به نوشته سافتگذر؛ گوگل از استقبال مردم از این سرویس جدید ابراز رضایت کرده، اما بر اساس آنچه در وب‌سایت این طرح آمده، ارائه این خدمات از سپتامبر امسال در کانزاس‌سیتی واقع در ایالت کانزاس آغاز می‌شود و شهروندان کانزاس‌سیتی در ایالت میسوری باید تا اوائل سال 2013 برای دریافت این خدمات در منطقه خود صبور باشند.

 

 

بر اساس گزارش سی‌نت، وب‌سایتی که تحولالت مرتبط با اینترنت و تکنولوژی‌های جدید را دنبال می‌کند، یکی از سخنگویان گوگل با اشاره به استقبال کاربران از این طرح می گوید، «واقعاً نمی دانستیم باید چه انتظاری داشته باشیم. اما به هر حال از مشاهده این میزان استقبال هیجان زده شده و تمام توان خود را در راستای آموزش مردم درباره فواید استفاده از شبکه فایبر به کار بسته‌ایم.»

 

شرکت گوگل به منظور آموزش ساکنان محله‌های واجد شرایط «کامیون‌های فایبری» را به این مناطق اعزام کرده و در نزدیکی شهر کانزاس در ایالت میسوری نیز محلی را موسوم به «فایبر اسپیس» راه‌اندازی کرده که شهروندان کانزاس می‌توانند در شعاع صد متری آن این سرویس اینترنت فوق سریع را امتحان کنند.

 

استقبال شهروندان این دو شهر آمریکا از اینترنت فوق سریع گوگل چندان هم دور از انتظار نیست چرا که در مقایسه با دیگر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت، مشترکان گوگل به مراتب پول کمتری می‌پردازند و خدماتی با سرعتی بسیار بالاتر را دریافت می‌کنند.

با این همه نصب و راه‌اندازی شبکه فایبر برای گوگل به هیچ وجه ارزان نیست. تحلیلگران تخمین زده‌اند که حتی اگر شرکت گوگل توانایی جذب 25 درصد از خانوارهای شهر کانزاس‌سیتی را نیز داشته باشد، این شرکت خدمات اینترنت فایبر را با ضرر عرضه می‌کند.‎

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد