دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

نگاهی اجمالی به برخی از آنتی ویروس های مطرح جهان

امروزه حفاظت از اطلاعات مهم و کامپیوترمان در این جهان تکنولوژی از دست ویروسها و هکرها یک دغدغه فکری به خصوص برای کاربران اینترنتی است و استفاده از یک ویروس کش خوب همواره یک امر مهم و الزامی بوده است. باید بدانیم فقط خوب بودن آنتی ویروس فقط مهم نیست و به روز بودن و به اصطلاح آپدیت بودن آن نیز برای حفاظت و امنیت هر چه بیشتر بسیار مهم است.
من در این مقاله قصد معرفی انواع آنتی ویروسها مشهور را دارم و علاوه بر معرفی میخواهم مزیتها و معایب این آنتی ویروسها را نیز بگویم.


ESET NOD32:
آنتی ویروس نود32 همواره یکی از بهترین آنتی ویروسهای دنیا بوده و است و شاید علت محبوبییت این آنتی ویروس را بتوان به این شرح خلاصه کرد:

سرعت آپدیت بالا -  شناسایی سریع ویروسها - اسکن سریع فایلها

این آنتی ویروس که متعلق به کشور اسلواکی است معایب بسیاری دارد که به دلیل محبوب بودنش بیشتر ویروسهایی که توسط ویروس نویسان ساخته میشوند، بر ضد این آنتی ویروس است. ولی این آنتی ویروس همواره یکی از مطمئن ترین بسته های امنیتی در ایران و در جهان است و بهتر است بدانید آخرین نسخه عرضه شده از این آنتی ویروس نیز نسخه 4.2.71.2 بوده است که مجهز به فایر وال قدرتمند، ضد ویروس، ضد جاسوس، ضد اسپم است ولی این را هم بدانید که برای آپدیت این آنتی ویروس نیاز به شناسه کاربری و رمز عبور دارید که میتوانید آن را با استفاده از کرکها و پچهای مختلف یا با اطلاع رسانی از سایتهای مختلف همواره بدست آورید

Kapersky Lab:
شرکت امنیتی کسپرسکی نیز همواره یکی از بهترین نسخه های امنیتی را تولید میکند که با محیط خوب گرافیکی ولی منوهایی نه چندان ساده میتواند برای شما یک ویروس کش خوب باشد شرکت کسپرسکی که یک شرکت روسی است آخرین نسخه ای که از بسته ی امنیتی اش فراهم کرده است مدل 2011 است و میتوان مزیتهای این آنتی ویروس را این چنین خلاصه کرد:

دیتابیس قوی در شناسایی ویروسها - اسکن مداوم فایلها - دو فایروال قدرتمند - دارای برنامه ای مخصوص برای کنترل اینترنت و سایتهای بازدیدی فرزندان

ولی جدا از این همه مزیتی که آنتی ویروس کسپرسکی دارد بهتر است به معایب آن نیز بپردازیم که میتوان به آنها در کند کردن سیستم های ضعیف و همچنین فعال شدن با یک کد اشاره کرد ولی بهتر است بدانید که کسپرسکی واقعا بسته امنیتی کارآمد و مفیدی است که با یک قابلیت آن شما میتوانید وارد سیستم های آلوده شوید و ویروس دردسر ساز را از بین ببرید.

Bit Defender:
 ضد ویروس قدرتمند بیت دیفندر ساخت کشور رومانی بسته امنیتی قابل اطمینان و مجهز به موتور جستجوی قوی ای است که شاید آن را حتی توانست قویتر از کسپرسکی قلمداد کرد این ضد ویروس آخرین نسخه ارائه شده اش نسخه امنیت کامل 2010 است که قابلیت کنترل خانواده که در قسمت کسپرسکی به آن اشاره ای شد را نیز داراست و مزیتهایی از قبیل دیتابیس قوی، دیوار آتشین قدرتمند، قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از فایها، تعمیر خودکار در بعضی از مواقع. ولی این آنتی ویروس نیز معایبی دارد که میتوان به اسکن نسبتا کند آن اشاره کرد ولی جدا از همه اینها این ویروس کش نیز در رتبه های بالا قرار دارد.

Norton Sysmantec:
نرم افزار ویروس کش نورتون را همه میشناسند که شاید سریع تر از دیگر شرکت ها، جدیدترین ویروسها را شناسایی و بر روی آنان تحقیق میکند. این نرم افزار که متعلق به ایالت متحده آمریکا است همواره یکی از قدرتمند ترین آنتی ویروسهای جهان بوده است و آخرین ورژن عرضه شده از این ضد ویروس نسخه 2011 است که مدل امنیت اینترنتی است این آنتی ویروس مزایای بسیاری دارد که میتوان به تصمیم گیری خودکار و هوشمند در خیلی از مواقع، کاهش تعداد پیغامها، مخفی کردن سیستم از دید هکرها، نرم افزار کنترل والدین و فیلترینگ سایتها توسط والدین اشاره کرد. همچنین کند کردن سیستم های ضعیف از معایب این آنتی ویروس به شمار می آید. ولی این آنتی ویروس قابلیتی به نام حفظ تاریخچه فعالیتهای شما را دارد و با بروز رسانی مداوم آن مانند دیگر ضد ویروسها همواره میتوانیدخود را از شر هکرها و ویروسها دور نگاه دارید.

Gdata:
بسته امنیتی جی دیتا متعلق به کمپانی آلمانی ای است که توانسته است با تلفیق دو موتور جستجوی واقعا قوی یعنی کسپرسکی و بیت دیفندر یک دژ آهنین در برابر انواع ویروسها بوجود آورد، به طوری که هیچ ویروسی جرات ورود به کامپیوتر شما را به خود ندهد این آنتی ویروس با استفاده از دیتابیسی قوی انواع ویروسها اعم از تروجانها و کرمها و ویروسهای امنیتی را به خوبی شناسائی و دفع میکند و با داشتن یک دیوار آتشین قوی شما را در برابر انواع هکرها حفظ مینماید و میتوان گفت این آنتی ویروس یکی از بهترین ها ست، چون شما در عین واحد هم آنتی ویروس کسپرسکی را دارید و هم آنتی ویروس بیت دیفندر. آخرین نسخه این آنتی ویروس هم نسخه ای است که در اواخر سال 2009 عرضه شده است

AVG:
نرم افزار ضد ویروس ای وی جی یک ویروس کش قوی با یک موتور جستجوی پیچیده و قوی است که ساخت کشور جهمهوری چک است این نرم افزار تا کنون نسخه های متعددی عرضه کرده است که آخرین آنان که در سال 2010 عرضه شده است یک آنتی ویروس تمام عیار با دیوار آتشین قدرتمند و با قابلیت های ضد جاسوسی و ضد اسپم و خلاصه هر چه که بخواهید در یک ضد ویروس گنجانده شده است.
مزیت های این ضد ویروس عبارتند از:
موتور جستجوی پیچیده در شناسائی انواع ویروسها - جستجوی نسبتا سریع - منوی ساده و کار آمد
ولی این ضد ویروس قدرتمند به این علت رتبه پایین تری نسبت به هم نوعان خود دارد که از دیتابیس نسبتا ضعیف رنج میبرد و این به یکی از نقطه ضعف های بزرگ آنتی ویروس تبدیل شده است ولی با این وجود این بسته امنیتی یکی از بهترینهاست.

Avira:
نرم افزار امنیتی آویرا هم یکی از بهترین هاست و از سالیان دراز مشغول به خدمت کاربران اش است. این ضد ویروس که دیتابیسی نسبتا قوی دارد و منو های آن نسبتا ساده و خوب طراحی شده است، کاربرانش را از خود راضی نگه داشته است. این نرم افزار آخرین نسخه خود را در سال 2010 عرضه کرد و ساخته شده توسط یک شرکت آلمانی است. مزیت های Avira را میتوان این چنین بیان کرد:
سرعت عملکرد بالا - بسته های بروز رسانی کم حجم - توانایی مبارزه با انواع تروجان ها و ویروسها و هکرها با استفاده از دیوار آتشین و همچنین مبارزه با بسته های جاسوسی و هرزنامه های الکتریکی
این آنتی ویروس در رتبه بندی نیز بالا تر از نود32 و کسپرسکی قرار گرفته است.

Avast:
محصولی دیگر از کشور جمهوری چک که یکی از مطمئن ترینها در مبارزه با ویروسها و به خصوص تروجان هایی است که بدون آگاهی شما اطلاعات شما را میدزند آواست یک بسته امنیتی مشهور است که با اسکن نسبتا کندش نسبت به هم رده هایش یک نقطه ضعف بزرگ را داراست ولی فایروال قدرتمند آن همواره او را جلوتر از بقیه انداخته است. فایروال این آنتی ویروس این چنین است که به سه شکل برای سیستم های کاربر خانگی، سیستم های امنیتی برای شرکت و یک فایروال برای جاهای خیلی سریع طراحی است و با سلیقه شما تنظیم خواهد شد.
از مزیت های این آنتی ویروس می توان به شناسایی بسیاری از ویروسها به خصوص تروجانها و داشتن فایروال قدرتمند اشاره کرد.

Dr.Web:
داکتر وب آنتی ویروسی ساخته شده توسط یک کمپانی روسی است. این آنتی ویروس مزیتها و تعدادی معایب نیز دارد ولی جدا از اینها باید بدانید که Dr.web شیوه ای جدید در شناسایی و دفع ویروسها بوجود آورده است که نام آن را روش حفاظت توری قرار داده است. این نوع حفاظت در مورد تمام ایمیلها و فایلهای شما نیز صدق میکند از جمله مزیتها آنتی ویروس میتوان به اسکن سریع فایلها، منوهای بسیار ساده، حفاظت با استفاده از روش توری و از جمله معایب آن نیز میتوان به نستبا کند کردن سیستم های ضعیف اشاره کرد.

ایمن:
آنتی ویروس ایمن یک آنتی ویروس بومی و ایرانی است که حدود 10 هزار کاربر در حال حاضر از آن استفاده میکنند این آنتی ویروس دارای چند نسخه ی متعدد است که میتوان به نسخه سیمرغ، طلایی، ناول و ... اشاره کرد. این آنتی ویروس با پشتیبانی بسیار قوی همواره مشغول به کار است و دارای موتور جستجویی قوی و مخصوص به خود است و با گارد فایل میتواند جلوی آلوده شدن سیستم شما را بگیرد و همینطور این آنتی ویروس میتواند با فایروالی مطمئن شما را از شر ویروسها خلاص کند.

McAfee:
آنتی ویروس مک آفی یکی از قدیمیهای این عرصه یعنی امنیت است و متعلق به کشور آمریکا است این آنتی ویروس یک آنتی ویروس نسبتا قدرتمند است ولی به تازگی ها نسخه جدیدی از خود عرضه نکرده است و از لحاظ گرافیکی و پشتیبانی از سیستم عاملها و سرویس پک ها نسبت به همنوعانش عقب مانده است و دیتابیس چندان تعریفی هم ندارد ولی به علت بروز رسانی سریعش یعنی شناسایی سریع ویروسهای معروف جهان و تحقیق بر روی آنان همواره یکی از پیشگامان این عرضه بوده است و یکی از مطمئن ترینهاست البته نسخه های اصلی آن ولی بهتر است آن را برای کوتاه مدت استفاده کنید.

A-Squared:
آنتی ویروس آ-سکوارد یک بسته امنیتی واقعا قوی در شناسایی آخرین نوع تروجانهاست و شما اگر این محصول را آپدیت نگه دارید حتی از خیلی از آنتی ویروسهای مطرح جهان بهتر است و جالب است بدانید که در دیتابیس این آنتی ویروس یکسری از فایلهای موزیلا فایرفاکس و بابیلون به عنوان ویروس شناسایی میشوند. این آنتی ویروس سرعت اسکن نسبتا خوبی دارد و کارکردن با آن نیز آسان است.

Super Anti Spyware:
سوپر آنتی اسپای ویر یک بسته امنیتی مخصوص ضدجاسوسی است و همواره میتواند هر جاسوس افزاری را از کامپیوتر شما دور کند. به محض نصب این برنامه ضد جاسوسی شما قادر خواهید بود تا به مشاهده جاسوس افزارهایی که در حال جاسوسی هستند بپردازید و زیاد هم مطمئن نباشید که فقط با یک آنتی ویروس میتوانید امنیت کامل سیستم خود را فراهم آورید. چون این نرم افزار فقط و فقط به این منظور طراحی شده است که به جاسوس افزارها اجازه جاسوسی ندهد.

Autorun Virus Remover:
نرم افزار امنیتی Autorun Virus Remover شما را قادر میسازد تا کامپیوتر و حافظه های خود را مانند رم ها و فلش هایتان از شر ویروسهای اتوران خلاص کنید. اگر شما هم از آن دسته از افرادید که فلش هایتان را زیاد جابجا میکنید و هراس از آلوده شدن فلشتان به ویروسهای اتوران که به راحتی پاک نمیشوند را دارید فقط کافیست این نرم افزار را امتحان کنید، البته فقط برای فلشتان و در کنار یک آنتی ویروس قدرتمند دیگر.

ClamWin Protable:
از اسم این آنتی ویروس پیداست که قابل حمل است، ولی چگونه ممکن است؟ این آنتی ویروس قادر است در فلش مموری شما نصب شود و شما را از شر ویروسها خلاص کند. شما میتوانید این آنتی ویروس را برای کسانی که کامپیوترشان سریعا به آنتی ویروس نیاز دارد، با اتصال فلشتان اجرا کنید و ویروسها را از بین ببرید.

Trojan Hunter:
تروجان هانتر یا همان شکارچی تروجان همانطور که از اسمش پیداست یکی دیگر از پیشگامان در این عرصه است. شما با نصب این آنتی ویروس یا بهتر بگوییم آنتی تروجان میتوانید امنیت کامل خود را در برابر تروجانها حفظ کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید به علت گوناگون و زیاد بودن و تولید روز به روز این بد افزارها شما باید در امر آپدیت کوشا باشید.

Trojan Remover:
نرم افزار تروجان ریمور که به فارسی میشود پاکننده تروجان یکی دیگر از قویترین ضد تروجانهای موجود است که میتواند کامپیوتر شما را در برابر تروجانها حفظ کند. به روزرسانی کردن این برنامه نیز خیلی حیاتی تر از آنتی ویروسهاست.

جـــــــــمع بنـــــــــــدی

نمودار قدرت

99% قدرت
90% قدرت
85% قدرت
78% قدرت
--------------------------------------------
Bit Defender
Kaspersky_Lab
Gdata
Avira
AVG
Avast
ESET_NOD 32
Mcfee
Norton_Symantec
A-Squared
IMEN
Dr.Web
Super Anti Spyware
Autorun virus remover
Clam Win Protable
Trojan Hunter
Trojan Remover
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد