دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

دانلود نرم افزار . ebook . ترفند ها . هک . موبایل.اس ام اس

آخرین اخبار و نرم افزار ها کامپیوتر و موبایل

رفع معایب امنیتی فایرفاکس۱۶

چندین مورد از آسیب پذیریهای فایرفاکس ۱۶ با اجرای آپدیت این مرورگر که توسط شرکت موزیلا ارائه شده برطرف خواهد شد. در طی دو هفته گذشته این دومین بار است که مرورگر فایرفاکس به دلیل مشکلات امنیتی آپدیت میشود که تمامی این نقایص امنیتی مربوط به لوکیشن (مکان) در این مروگر هستند.

در روز نهم اکتبر فایرفاکس ۱۶ با ۱۴ طرح آسیب پذیری امنیتی عرضه شد که ۱۱ مورد آن بسیار جدی بود. این مسئله موجب شد در عرض ۲۴ ساعت شرکت موزیلا، دانلود این نرم افزار را به دلایل امنیتی متوقف کند و به منظور پوشش دادن این نقایص فایرفاکس ۱۶٫۰٫۱ را عرضه کرد.

یکی از موارد آسیب پذیری این مرورگر، حملات نوشتاری هنگام ترکیب با برخی پلاگ اینها می باشد. اینگونه حملات معمولاٌ موجب از کار افتادن وب اپلیکیشنها و ارسال کدهای آلوده به بازدیدکنندگان ناآگاه آن وب سایتها می شود.

یکی دیگر از موارد آسیب پذیری فایرفاکس مربوط به بررسی عملکرد URL در کدهای مرورگر می باشد که می تواند منجر به حملات نوشتاری شده و یا اجرای اختیاری کدها در یک مرورگر برافزا(add-on) که با محتویات صفحه در ارتباط است شود.

سومین نقص مربوط به پوشش امنیتی لوکیشن است که توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته است. همچنین موزیلا به منظور رفع نقایص مشابه در برنامه ایمیل تاندربرد این شرکت آپدیت این محصول را نیز ارائه نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد